For å starte eget studio gjelder det å sette seg godt inn i lover og regelverk, blant annet hvor mange personer som maksimalt kan befinne seg i lokalene. Dette gjelder først og fremst grunnet sikkerhet dersom en brann skulle oppstå, men også når det gjelder luftkvaliteten. Flere mennesker enn beregnet fører til for lite oksygen, tung luft å puste i og dårlig trivsel.

 

Det er mye å velge mellom når man skal skaffe utstyr til sitt eget treningsstudio, men du har mange gode forslag på http://www.casallpro.no/gym-kategori/treningsapparater/. Det gjelder å finne ut hva som varer lenge, fordi det koster flesk å måtte bytte ut gamle apparater med nye. Veldig dyre apparater behøver ikke nødvendigvis være de som varer lengst – det gjelder å veie kvalitet opp mot pris.

Det er viktig å ha nok startkapital, og et lokale bør være plassert på et gunstig sted slik at kundene ikke får oppleve slit og stress med å komme seg fram. På et kjøpesenter er det stor sjanse for en stor kundeskare grunnet den praktiske beliggenheten, men det gjelder å finne ut om den høye leien er verdt pengene. Det kan være at selv med fullt hus under alle åpningstider blir leieutgiftene likevel for store.

Gjør studio kjent

Reklamering kan være gull verdt, og de fleste vet at pengene du må ut med vil du få betalt tilbake gjennom flere kunder. Reklame på TV vil sørge for at veldig mange får dem med seg, og reklamepauser mellom de mest sette programmene er også de mest verdifulle. Mer ”Powerful ads” her.

Men i dagens verden er det mange forskjellige måter å reklamere på, spesielt i storbyene hvor det ferdes mengder av folk overalt. På bussene, togene og T-banen er det mange som pendler og liker å feste blikket på noe interessant, og det kan være reklame for nettopp ditt treningsstudio. Et plakatoppslag på veggene i bussen trenger ikke koste all verden, og mange tusen vil få sett det.

Det er også lurt å lokke med gode velkomsttilbud, for når medlemmene først har vært hos deg en stund og trives, vil de mest sannsynlig også fortsette å bli der.